dilluns, 16 de juliol del 2012

RESUM DEL PROJECTE FINAL


PROJECTE FINAL DE CURS
1_ Recollida d'informació
Els temes que m'agradaria treballar amb els meus alumnes de 3r d'ESO en l'assignatura de Física i química:

Poder reforçar les tavernes de les unitats que jo vegi necessàries reforçar a causa de la dificultat que presenten als alumnes mitjançant activitats ( a través d'un text, un video etc)

Poder treballar les practiques que fan de cada unitat una vegada acabada.

Poder treballar alguna notícia actual de premsa relacionat amb la química.

Tots aquests temes es podrien treballar mitjançant diferents activitats jclic (que ja estan creades o que podem crear nosaltres) a través d'un blog de classe. D'aquesta manera es podria avaluar als alumnes de les unitats mitjançant activitats educatives multimèdia.




2_ Objectius, forma d'agrupament i temporització
El blog de classe ho introduiré per aconseguir objectius de procediment o de contingut depenent el que vulgui treballar. Si el que vull és repassar la unitat una vegada acabada, l'objectiu de l'activitat serà de continguts.
Com aquest any és la primera vegada que treballaré amb un blog en classe, començaré amb els meus alumnes de 3r d'ESO ja que saben usar un blog perquè ho van estudiar en el curs anterior en l'assignatura d'informàtica.
Segons els resultats que obtingui (que segur que seran bons) aniré fent un blog de classe en cada assignatura que imparteixo en els diferents cursos de l'ESO.


En el meu col·legi disposem de 16 ordinadors portàtils per als alumnes pel que podrien treballar en grups de dos.


3_ Breu descripció de les seqüències

  • Com es presentarà?

Reunirem als alumnes a la classe i els hi explicarem les activitats. A continuació els hi explicaré la teoria que s'ha de treballar en cada pràctica amb l'ajuda dels vídeos, gràfics, teoria i esquemes que he penjat en el blog.


  • Com es farà el seguiment?

Hi haurà un seguiment continu per la nostra part, donant suport als alumnes sempre que ho requereixin. Se’ls hi va donant diferents recursos per a desenvolupar les activitats.


  • Com es podrà avaluar?

Per tal d’avaluar la tasca s’utilitzaran diferents procediments. D’una banda hi haurà uns ítems per valorar en parella o en grup, una autoavaluació ( unes preguntes que hi ha al final de cada pràctica) que hauran de fer els mateixos alumnes i de l’altra l’avaluació del professor que hi haurà al laboratori.




4_ Fer el weblog.
El projecte final que he dissenyat consisteix en que els alumnes de 3r d'ESO de l'assignatura de química, a partir d'un blog creat per a tal assignatura http://laboratoribalmes.blogspot.com/ vagin realitzant dues pràctiques en el laboratori.



PRÀCTICA_1: DIFUSIÓ DE PERMANGANAT POTÀSSIC O DE TINTA



PRÀCTICA_2: GRÀFICA DE L'ESCALFAMENT I EL REFREDAMENT DE L'AIGUA

Cada pràctica ve reforçada amb un vídeo o teoria que els alumnes podran usar per entendre la finalitat que té cada practica o reforçar mitjançant teoria en contingut d'ella

Així treballarem mitjançant diverses activitats els continguts de la unitat d'estats físics de la materia, gràfics i càlcul numèric.

Per tant amb aquest blog pretenc fomentar un ensenyament més actiu, participativa i individualitzada, on s'impulsi el mètode científic i l'esperit crític.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada