PROJECTE
FINAL DE CURS
1_
Recollida d'informació
Els
temes que m'agradaria treballar amb els meus alumnes de 3r d'ESO en
l'assignatura de Física i química:
Poder
reforçar les tavernes de les unitats que jo vegi necessàries
reforçar a causa de la dificultat que presenten als alumnes
mitjançant activitats ( a través d'un text, un video etc)
Poder
treballar les practiques que fan de cada unitat una vegada acabada.
Poder
treballar alguna notícia actual de premsa relacionat amb la química.
Tots
aquests temes es podrien treballar mitjançant diferents activitats
jclic (que ja estan creades o que podem crear nosaltres) a
través d'un blog de classe. D'aquesta manera es podria avaluar als
alumnes de les unitats mitjançant activitats educatives multimèdia.
2_
Objectius, forma d'agrupament i temporització
El
blog de classe ho introduiré per aconseguir objectius de
procediment o de contingut depenent
el que vulgui treballar. Si el que vull és repassar la unitat una
vegada acabada, l'objectiu de l'activitat serà de continguts.
Com
aquest any és la primera vegada que treballaré amb un blog en
classe, començaré amb els meus alumnes de 3r d'ESO ja que saben
usar un blog perquè ho van estudiar en el curs anterior en
l'assignatura d'informàtica.
Segons
els resultats que obtingui (que segur que seran bons) aniré fent un
blog de classe en cada assignatura que imparteixo en els diferents
cursos de l'ESO.
En
el meu col·legi disposem de 16 ordinadors portàtils per als alumnes
pel que podrien treballar en grups de dos.
3_
Breu descripció de les seqüències
- Com es presentarà?
Reunirem
als alumnes a la classe i els hi explicarem les activitats. A
continuació els hi explicaré la teoria que s'ha de treballar en
cada pràctica amb l'ajuda dels vídeos, gràfics, teoria i esquemes
que he penjat en el blog.
- Com es farà el seguiment?
Hi
haurà un seguiment continu per la nostra part, donant suport als
alumnes sempre que ho requereixin. Se’ls hi va donant diferents
recursos per a desenvolupar les activitats.
- Com es podrà avaluar?
Per
tal d’avaluar la tasca s’utilitzaran diferents procediments.
D’una banda hi haurà uns ítems per valorar en parella o en grup,
una autoavaluació ( unes preguntes que hi ha al final de cada
pràctica) que hauran de fer els mateixos alumnes i de l’altra
l’avaluació del professor que hi haurà al laboratori.
4_
Fer el weblog.
El
projecte final que he dissenyat consisteix en que els alumnes de 3r
d'ESO de l'assignatura de química, a partir d'un blog creat per a
tal assignatura http://laboratoribalmes.blogspot.com/
vagin realitzant dues pràctiques en el laboratori.
PRÀCTICA_1:
DIFUSIÓ DE PERMANGANAT POTÀSSIC O DE TINTA
PRÀCTICA_2:
GRÀFICA DE L'ESCALFAMENT I EL REFREDAMENT DE L'AIGUA
Cada
pràctica ve reforçada amb un vídeo o teoria que els alumnes podran
usar per entendre la finalitat que té cada practica o reforçar
mitjançant teoria en contingut d'ella
Així
treballarem mitjançant diverses activitats els continguts de la
unitat d'estats físics de la materia, gràfics i càlcul numèric.
Per
tant amb aquest blog pretenc fomentar un ensenyament més actiu,
participativa i individualitzada, on s'impulsi el mètode científic
i l'esperit crític.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada